Word gezien op social media

Sarah Van Diesel

It takes two to tango…
Sarah Van Diesel en Tom Debruyne zijn de oprichters en spilfiguren van Social Media Voor Bedrijven. Sarah is een bevlogen experte in social media en Tom zorgt als ervaren cameraman voor de visuele ondersteuning met video’s en vlogs.

MEET & GREET SARAH
West-Vlamingen hebben het ondernemen in hun bloed en dat geldt ook voor Sarah. Opgegroeid in een zelfstandig nest was het haar missie om te werken rond ‘jongeren en ondernemerschap’. Zo belandde ze als leerkracht Economie-Nederlands in het middelbaar onderwijs. De inspiratie voor haar lessen haalde ze niet uit handboeken, maar van het internet. Sarah raakte geboeid door het hele digitale medium in al z’n facetten en mogelijkheden en ging zich steeds meer verdiepen in social media. Niet alleen om te ‘connecteren’ met vrienden, kennissen en familie, maar ook om de social media kanalen te gebruiken om een community op te bouwen, klanten en prospects aan te trekken, ambassadeurs te activeren en business te doen. Sarah heeft een gouden regel: dialoog in plaats van monoloog.
“Social media is like a first date: if you only talk about yourself, there won’t be a second date. - David Beebe


MEET & GREET TOM
Tom is al jarenlang actief in de audiovisuele sector. Als cameraman heeft hij de hele wereld afgereisd om live-captaties op televisie te brengen. Omdat hij gelooft dat televisie zoals we het nu kennen tot het verleden behoort, ligt zijn focus nu ook op social media en vooral de combinatie met video en beeldtaal. Uit onderzoek blijkt dat tegen 2019 80% van alle internetverkeer zal bestaan uit video. Daar de aandachtspanne van de gemiddelde social media gebruiker bij tekst slechts 6 seconden is, is dit bij video ongeveer 1 minuut. Daarom is het belangrijk dat je dit professioneel en doordacht aanpakt.
“Business decision makers LOVE online video because it gives
them the most amount of information in the shortest amount of time.
” – Robert Weiss